evropská síť pro podporu poradenství

Časopis a publikace

Časopis

 

Kariérové poradenstvo v teórii a praxi Kariérové poradenství v teorii a praxi 

 

Časopis je odborným recenzovaným česko-slovenským elektronickým periodikem, který od roku 2012 publikuje původní příspěvky z oblasti kariérového poradenství. Je určen všem, kteří se podílejí na rozvoji kariérového poradenství, kariérovým poradcům, studentům i dalším zájemcům.

Příspěvky se publikují v českém nebo slovenském jazyce.

Časopis vychází dvakrát ročně v elektronické podobě.

ISSN 1338-8231

 

 

Vydavatel:

Národní pedagogický institut České republiky, Centrum Euroguidance

Senovážné náměstí 872/25

110 00 Praha 1

 

Redakce 

Kontakt: redakce.euroguidance@npi.cz

Lenka Hloušková (NPI ČR, Centrum Euroguidance) - vedoucí redaktorka

Petr Chaluš (NPI ČR, Centrum Euroguidance)

Ladislav Ostroha (SAAIC, Euroguidance centrum)

Helena Pechová (NPI ČR, Centrum Euroguidance) - distribuce

 

Redakční rada

Mgr. Katarína Baňasová, PhD., Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva, Ústav aplikovanej psychológie

doc. PhDr. Marian Groma, PhD., Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra psychológie a patopsychologie

Mgr. Kateřina Hašková, Sdružení pro kariérové poradenství a kariérový rozvoj, z.s.

Mgr. Štefánia Hrivňáková, Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychologie

PhDr. Jitka Jirsáková, Ph.D., Česká zemědělská univerzita v Praze, Institut vzdělávání a poradenství, Katedra celoživotního vzdělávání a podpory studia

doc. PhDr. Iva Kirovová, Ph.D., Česká asociace psychologů práce a organizace, z.s.

Ing. Helena Košťálová, Expertní komora kariérového poradenství, z.s., Evropská kontaktní skupina, z.s.

Mgr. Lenka Martinkovičová, PhD. Združenie pre kariérové poradenstvo a rozvoj kariéry, Inštitút dialogických praxí 

Ing. Hana Záhorovská, Asociace vysokoškolských poradců, z.s., Job Centrum UTB, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

 

 

POKYNY PRO AUTORY

Termín pro zasílání příspěvků do čísla 22/2022 je 15. listopad 2022.

Číslo 22/2022 vychází v prosinci 2022.

 

 

 

 

 

Otevřené dveře do světa

Jaké kompetence můžete získat díky zahraničním pobytům programu Erasmus+? Čím se zabývá poradenství v oblasti mobility? Odpovědi na tyto otázky si můžete přečíst v nově přeložené publikaci Otevřené dveře do světa.

Rozvoj politik celoživotního poradenství: Evropský nástroj pro tvůrce politik

Tato publikace má pomoci tvůrcům politik a dalším účastníkům při revizi stávajícího poskytování celoživotního poradenství v jejich zemi či regionu, identifikaci problémů, které vyžadují pozornost a nedostatků, které je třeba odstranit a to s využitím praktických zkušeností z jiných evropských zemí.

Euroguidance Network´s Highlights of the Year 2015

Síť center Euroguidance vytvořila příručku, ve které sdílí své aktivity, kurzy, publikace, nástroje z oblasti poradenství a mezinárodní mobility napříč Evropou. Napište nám, co vás nejvíce zaujalo a co byste uvítali v České republice.
 

Counselling Methods for Fighting Youth Unemployment

Tato publikace je věnována poradenským metodám pro boj s nezaměstnaností mladých lidí - téma semináře Euroguidance Cross Border, který se konal v chorvatském Záhřebu v červnu 2014.
Nezaměstnanost mladých lidí je stále větším problémem v Evropě, s významnými důsledky pro jednotlivce, komunity, společnosti a ekonomiky. Kariérní poradci hrají důležitou roli při poskytování poradenských služeb pro mladé lidi, jejich výcvik je tedy velmi důležitý pro zlepšení jejich schopností a dovedností.  Euroguidance Cross Border seminář proto usiloval o to, pomoct poradcům s výměnou osvědčených postupů a diskutovat inovativní přístupy k řešení důležitých problémů s nazaměstnaností mladých lidí.

 

Poradenství v oblasti mobility

Tato publikace je určena poradcům, kteří poskytují poradenství v oblasti mobility. Jedná se o praktický nástroj, který vytvořili partneři sítě Euroguidance s cílem umožnit dalším odborníkům v oblasti poradenství těžit z jejich zkušeností. Díky tomu pak mohou uvažovat o určitém postupu, blíže jej určit a zasadit do kvalitativně zaměřeného rámce.